Excelity ESS: En praktisk HR-lösningar App
Om du är en HR-chef eller en redovisningschef och hanterar löneutbetalningar för ett företag eller en individ, måste du vara medveten om behovet av en mobilapp som kan hjälpa dig att göra följande:
1. Ta närvaro.
2. Betala anställda i tid och via appen.
3. Följa upp löner och förmåner.
4. Skicka och ta emot SMS och e-postmeddelanden.
5. Använda appen för andra ändamål också.
Anledningen till detta är att om du inte har en app för ditt företag eller organisation kommer du inte att kunna hantera dina anställda, redovisa löneutbetalningar och följa upp närvaro och förmåner.
Detta är en mycket viktig krav för vilket företag som helst och det är det första du behöver göra.
Så snart du har organiserat din HR/lönehantering måste du se till att de anställda är medvetna om appen. I de flesta fall kommer de anställda att behöva kunna logga in på appen. De anställda bör kunna se följande:
1. Anställningsdetaljer - appen bör ha information om den anställde, som namn, telefonnummer, e-postadress, etc.
2. Lönedetaljer - detta bör inkludera följande:
- Antal utbetalda löner.
- Betalningsdatum.
- Lönebelopp.
- SMS-påminnelser för den anställde.
- Daglig rapport för dagen.